Malta,  Travels

Malta trip day 1

Igår kväll kom jag hem igen efter att ha spenderat 5 dygn på Malta. Det är helt sjukt att det redan gått 4 år sedan jag flyttade där ifrån och 2,5 år sedan jag var där sist. Men det var otroligt roligt att se alla härliga människor igen som jag saknat så mycket. Det är alltid rätt blandade känslor när man ska dit. Det är som att jag åker tillbaka till ett helt annat liv, men där alla människor från mitt liv på Malta inte heller är kvar. Malta är liksom en ö dit folk kommer och går.

Jag har iallafall haft det riktigt roligt och haft det väldigt fullt upp. Tror inte att jag festat så här mycket sedan jag flyttade ifrån ön faktiskt, men det var härligt att känna att man fortfarande pallade :p Men nu måste jag erkänna att det är väldigt skönt att vara hemma igen. Har dessutom saknat ihjäl mig efter Zoe och hade inget emot alls att gå upp klockan 05.50 i morse för att spendera tid med min favorit <3

Jag valde att lämna laptopen hemma när jag flög ner till Malta. Detta för att jag verkligen ville ta till vara på min semester då jag lätt kan bli distraherad och börja kolla jobbgrejer annars. Men nu när jag är hemma igen så tänkte jag uppdatera er om min resa och tänkte att jag börjar med dag 1.

Malta – Dag 1

Flyget lyfte ju vid 06.00 så vi var väl uppe runt 03.10. Som tur är så lyckades jag sova en hel del på flyget och hade planerat in en tupplur på hotellet efter incheckningen. Jag är dock sämst på att sova på dagen så den varade i cirka 3 minuter.

Under dagen mötte vi upp ena halvan av brudparet som tog med oss på en riktigt god sushilunch på Club Sushi. Vi beställde in en stor mix av Nigiris och det var DELICIOUS!

På kvällen så blev det Happy Hour på Tex Mex. Grabbarna skulle hänga för sig och tjejerna för sig, men det slutade med att vi alla hängde tillsammans till en början. Sedan drog killarna iväg för att göra sitt och jag drog iväg med tjejerna (vilket bestod av bruden, en ny kompis från Italien och en killpolare som kom lite för sent och missade grabbarna).
Vi hamnade iallafall på en fantastiskt mysig Tequila bar där vi drack fler drinkar och umgicks innan vi anslöt med killarna igen och hängde till sent in på småtimmarna.

Taxiresa tillbaka till hotellet var för övrigt någon av de galnaste jag varit med om. Han körde som om han hade knaprat ecstasy halva natten och pumpade svinhög skitskum musik som gick på repeat hela resan. Det enda jag kunde tänka på just då var hur tacksam jag var över att Zoe inte var med. Men å andra sidan så hade jag aldrig suttit i en taxi på väg hem från en fest mitt i natten om var med.