playground
Livet som mamma

Zoes första flygresa

Nu är det ett par dagar sedan jag uppdaterade här. Jag har varit upptagen med att packa och umgås med min familj innan resan. Samt varit på resande fot.
Vi flög i Måndags till Barcelona där vi stannade 1 natt. Även om vårat besök var väldigt kort så hann vi äta ute ett flertal gånger och promenera runt i staden. Vädret var halvdant så vi valde att strunta i att besöka stranden. Vi har redan varit där så pass många gånger + att vi har boende jättenära stranden i Valencia.

Så hur gick bebisens första flygresa?

Alldeles utmärkt måste jag säga. Hon sov vid både starten och landningen samt största delen av resan. Vaknade en gång för att äta och somnade sedan om. Vi får hoppas att hon minns denna första flygresa och beter sig lika bra under hennes nästa som är betydligt längre och sker i December.

Väl framme i Barcelona tog vi taxi till vårt AirBnB boende för att lasta av all vår packning (två megastora incheckade bagage, två handbagage, en barnvagn med ligg och sittdel, en STOR handväska och en datorväska).

Hon vi bodde hos var supertrevlig och hade dessutom en jättefin svart katt som gillade att hänga inne i vårat sovrum, gärna i barnvagnen :p . Vifick självklart kasta ut han om vi ville men jag älskar katter och hade inget emot att den hängde med oss där. Jag vill dessutom att Zoe ska vänja sig med djur redan från början.

på resande fot

Barcelona till Valencia

Vår lilla tågtripp som jag inte hade fasat för alls blev däremot inte lika rolig. Med nöd och näppe hann vi till tågstationen där tåget skulle avgå 17.30. Tåget var försenat lite grann men det är vi vana vid. Väl på tågat inser vi till vår förtjusning att vi har den absolut bästa vagnen med megastora sittplatser som har benutrymme som räcker åt en hel familj. Zoe chillar och vi lyssnar på podcasts.

Efter att vi har åkt en liten stund så stannar tåget. Vi blir informerade om att rälsen är blockerad på grund av det dåliga vädret och att de väntar på klarsignal att köra vidare. Efter nästan en timma får vi reda på att detta inte kommer att sker. Vi blir istället ombedda att lämna tåget och ta en substitut buss som väntar utanför.

I panik försökte vi få ihop all packning för att sedan skynda oss mot bussen. Framme vid bussarna  Mitt i folkhavet står jag med en skrikande bebis hängandes i sele, tre tunga väskor hängandes på axlarna, en rullande väska plus en barnvagn packad med ytterligare en väska + sittdel. Jag höll på att få panik då jag dessutom var helt utmattad av resandet och öm i kroppen av allt bärande.

Som tur är så är människorna här otroligt hjälpsamma. De som jobbade på tåget och bussen såg till att göra plats för mig, Luis och bebisen så att vi kunde lassa på vår packning & gå på bussen fortast möjligt. Efter det väntades en 1,5 timmas lång busstur med en skrikandes hungrig bebis….

Sedan var det dags att kliva på ett nytt tåg och ännu en gång transportera tunga väskor mellan olika färdmedel. Men även här kom människor och hjälpe oss med väskor. 2 timmar senare var vi äntligen på tågstationen i Valencia. Här hittade vi sedan en taxi som kunde få plats med alla resväskor och åkte sedan till lägenheten. Tror inte jag måste nämna hur otroligt slutkörda och trötta vi var när vi kom fram. Det blev en rejäl sovmorgon i dag.

Hon var för övrigt överlycklig över att få provsitta i en gunga i en park igår❤️